یادداشت‌های کوتاه

نوشته‌هایی به قلم ابوذر رحیمی

یادداشت‌های کوتاه

نوشته‌هایی به قلم ابوذر رحیمی

[چهارشنبه 16 رمضان‌المبارک 1445 / 8 فروردین 1403]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام؛ آرزوی قبولی طاعات و عبادت دارم برای تمامی مومنین و مومنات. دیروز سالروز میلاد با سعادت و پر خیر و برکت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود و متاسفانه قسمت نشد تا در این خصوص چند خطی بنویسم و به قدر بضاعت اندکم، در خصوص این امام همام انجام وظیفه کنم.

از کریم بودن و حَلیم بودن امام مجتبی علیه‌السلام بسیار خوانده‌ایم و شنیده‌ایم؛ اینجا نمی‌خواهم زیاده‌گویی کنم و لذا به روایتی کوتاه از کتاب کشف‌المحجوب نوشته‌ی علی‌ بن عثمان هُجویری بسنده میکنم؛ باشد تا ان‌شاءالله در جود و سخا و دستگیری از خلق، رهرو ائمه اطهار علیهم‌السلام باشیم:

 

مردی به در سرای حسن بن علی رضی الله عنهما آمد و گفت ای پسر پیغامبر مرا چهارصد درم وام است؛ حسن فرمود تا چهارصد دینار بدو دادند و گریان اندر خانه شد. گفتند چرا می‌گریی ای فرزند پیغمبر!؟ گفت: از آن چه اندر تفحص حال این مرد تقصیر کردم تا وی را به ذل سؤال آوردم. [یعنی اگر مراقبت بیشتری در پرس و جوی احوال این مرد کرده بودم، مجبور نمی‌شد ذلّت ابراز تنگدستی و نداری را بر خود ببندد]

  • ابوذر رحیمی

امام حسن

انفاق

حسن مجتبی

کریم

نظرات  (۱)

  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • جناب رحیمی سلام علیکم

    روزه داریتون قبول و عیدتون مبارک

    ازتون دعوت می کنم مطالب و یادداشتهای ارزشی خودتون رو در شبکه اجتماعی ویترین هم منتشر کنید

    الان نام کاربریتون ازاد هست

    وجود کاربران ارزشمندی چون شما باعث افتخار ماست

    با سپاس

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی